lunedì 14 aprile 2014

A night with... Enzo Miccio Bridal Jewelry Collection

Necklace with butterflies: the masterpiece of Enzo Miccio's Bridal Jewelry Collection


Giovedì sera, ore 18.30. Ha inizio il private party di Enzo Miccio per la presentazione della collezione di gioielli da sposa in collaborazione con Comete Gioielli

Io non sono ancora uscita dall'ufficio, mi cambio di corsa, jeans, un paio di tacchi e una cappa bianca. Salto in macchina, imbocco la tangenziale e via verso Milano, con l'ansia di non riuscire ad arrivare per tempo. Traffico, traffico e ancora traffico... Ovvio! La settimana del Design è una di quelle occasioni imperdibili con un'altissima presenza di pubblico animato da interesse e curiosità perchè gli eventi Fuorisalone sono molteplici e sensazionali. 

Ore 20.00, sarà troppo tardi? Passo davanti a Via del Torchio, la festa è ancora nel pieno del suo fervore. Eleganza, buongusto, e stile: questo quello che percepisco varcando la soglia. La Bridal Jewelry Collection di Enzo Miccio è sul tavolo, presentata in maniera impeccabile.

Il tema ricorrente della collezione è la farfalla, un leitmotiv che traspare in tutti i gioielli realizzati nella versione in oro bianco e diamanti oppure in argento e zirconi: una collana con farfalle, delicata e leggera, bracciali, orecchini ma anche fedi nuziali. Una produzione completa, dedicata non solo alla sposa ma anche allo sposo con dei preziosi gemelli ideati con forme e materiali differenti come onice, madreperla e lapislazzuli. 

Non posso che ringraziare Enzo Miccio (visita il suo sito) e il suo ufficio stampa con Gaetano Ragona per l'occasione avuta di scoprire questi gioielli in anteprima e di poterne parlare.
Un bacio e a presto!

Thursday evening at 6.30 p.m. 
Enzo Miccio's private party has started to celebrate his Bridal Jewelry Collection realized together with Comete Gioielli.

I'm still in the office, I change my clothes quickly, a pair of jeans, high heels and a white shirt. I jump in my car driving fast to Milan, hoping to arrive soon enough. Traffic, traffic and traffic again... It's obvious! The Design Week is one of the most unmissable occasions in Milan because parties at Fuorisalone are really stunning.

It's 8.00 p.m. and I'm just arrived in front of Luxury White Shop, the party is going on. The Bridal Jewelry Collection is perfectly placed on the table with its class, elegance and tastefulness.

The butterfly is the main theme of the collection, a leitmotiv visible in every piece of jewelry realized in white gold and diamonds or in silver and zircons. There's a really delicate and bright necklace with butterflies, bracelets, earrings and wedding rings. This is a complete collection dedicated not only to brides but even to grooms with precious cufflinks realized in different shapes and materials such as onyx, mother of pearl and lapis lazuli.

Thanks from the top of my heart to Enzo Miccio (visit his official website) and to the PR Office with Gaetano Ragona for this great occasion. 
Kisses and see you soon!


Enzo Miccio with one of his creations
Luxury White Shop, Via del Torchio 16, Milano
Butterflies and pearls
Class, elegance and tastefulness: the essence of Enzo Miccio's events

2 commenti: